Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Friterat libabröd!

Jag köpte ett paket libabröd för någon vecka sedan, och hade ett bröd kvar i påsen. Helt ärligt låg det där och såg lite sorgset ut, så jag bestämde mig för att förädla det. Och med förädla, menar jag fritera. Såklart. Friterat libabröd med lite salt på, är typ det godaste du kan göra. Okej, en smärre överdrift, men Guuuud vad gott det är. Servera dem till din sallad istället för bröd eller krutonger. Jag lovar, du kommer inte ångra dig.
 
 
Friterat libabröd
1 libabröd
1 dl raps- eller solrosolja
Salt
 
1.
Skär libabrödet i mindre bitar.
 
2.
Värm upp oljan i en kastrull eller stekpanna. Var försiktig!
 
3.
Fritera några libabrödbitar i taget tills de blir gyllene och krispiga.
 
4.
Låt rinna av på ett hushållspapper. Salta medan de fortfarande är varma (direkt efter fitering).
 
*** ENGLISH RECIPE ***
 
Deep fried liba bread
1 liba bread
1 dl vegetable oil
Salt
 
1.
Cut the liba bread in smaller pieces.
 
2.
Heat the oil in a pot or a pan. Be careful!
 
3.
Fry some of the liba bread pieces at a time, until golden and crispy.
 
4.
Let dry on paper towels. Season with salt immediately after frying. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0