Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Sötpotatis, sötpotatis och lite mer sötpotatis

Igår gjorde jag en favorit till lunch. Sötpotatissallad. Så otroligt gott, och precis lagom mättande. Jag älskar verkligen den här salladen, sötpotatisen passar så himla bra till både fetaost och min persilje- och pistagepesto. Receptet har jag publicerat tidigare på bloggen, ni hittar det här.
 
Visste ni för övrigt att sötpotatis är en ört? Hur roligt är inte det? Den ser ju inte direkt ut som dina klassiska persiljekvistar eller basilikablad. Dessutom kan man själv odla sötpotatis som krukväxt. Den kräver mycket värme, men det har ju jag i Milano om sommaren, så jag kanske ska ge mig på ett försök (säger jag som har världens mest ogröna fingrar... lär alltså inte hända).
 
Sötpotatissallad med fetaost, granatäpple och pistagepesto

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0