Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Toast med grekisk yoghurt och chiasylt

För några veckor sedan bad jag om frukosttips från mina följare på Instagram (följ mig här), och ett tips kände jag direkt att jag ville testa. Att toppa rostat bröd med yoghurt tillhör ju inte vanligheterna, och helt ärligt så låter det också rätt kladdigt. Men. Det låter också jädrans gott, så jag slog till och testade.
 
Enklast möjligast. Två skivor rostat surdegsbröd. Några matskeder grekisk yoghurt. Några matskedar hemmagjord chiasylt (här är mitt recept - denna gång bytte jag dock ut körsbären mot jordgubbar). Och så lite mandelsmör och rostat bovete på toppen. Wow, så gott! Och inte alls så kladdigt som man skulle kunna tro.
 
Toast with Greek Yoghurt, home made chia jam, almond butter and toasted buckwheat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0