Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Återhämtningssmoothie med spenat och kokosvatten

Det finns massa olika sätt att återhämta sig på efter ett träningspass. Vissa tar till proteinpulver, andra vänder sig till olika proteinbarer. Själv är jag ett större fan av att komponera ihop något gott och nyttigt av frukt och grönt. Det känns på något sätt mer mättande än en bar, och mer tillfredsställande än pulver.
 
Basen i de flesta shakes jag gör är oftast banan. Bananer är vår mest kolhydratsrika frukt och fungerar toppen för att ge musklerna ny energi efter träning. Jag brukar alltid ha bananer liggandes i frysfacket, redo för att bli mixade till något gott. Idag fick den sällskap av spenat (innehåller antioxidanter och thylakoider som anses ge en högre mättnadskänsla), päron (renar kroppen från toxiner), kokosvatten (har en bra balans mellan elektrolyter och kolhydrater och anses återställa vätskebalansen bättre än vatten), cashewnötter (fyllda med massa protein och nyttigt fett) och sist men inte minst toppade jag hela altet med granatäppelkärnor (en superantioxidant)Supernyttigt och supergott på en och samma gång. Det blir inte mycket bättre än så efter ett gymbesök.
 
 
Återhämtningssmoothie med spenat och kokosvatten
 
1 fryst banan
½ saftigt päron
1 näve spenat
10 cashewnötter
1-2 msk granatäppelkärnor
 
Mix it. Pour it. Drinkt it.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0