Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Måndagsfrukost med cashewkräm och färska fikon

Man behöver inte spara allt gott till helgen! Ett ypperligt sätt att lättare komma upp ur sängen på måndagsmorgonen är att ha en god frukost att se fram emot. En ny favorit för mig, är att göra egna nötkrämer som sedan kan användas som tillbehör till det mesta. Idag gjorde jag min egent version av en peanutbutter and jelly sandwich, men istället för jordnötssmör blev det cashewkräm, och istället för en massa sylt toppade jag mitt kanelknäcke med färska fikon. Mer smak, mindre socker. En riktig bra start på veckan!
 
 
 
Måndagsfrukost med cashewkräm och färska fikon
15 cashewnötter
1 msk ricotta
1 nypa salt
1 färskt fikon
Yoghurt
Psylliumfrön
Solroskärnor
 
1.
Lägg cashewnötterna i blöt i kallt vatten ca 10 minuter. Häll av vattnet och mixa nötterna till ett grovt pulver. Blanda i ricotta och salt. Krämen är klar.

2.
Bred på cashewkrämen på ett kanelknäcke. Toppa med ett skivat färskt fikon. Mackan är klar.
 
3.
Blanda en matsked psylliumfrön i din yoghurt. Psylliumfrön är superbra för att bibehålla en normal tarmfunktion! Toppa med solroskärnor.
 
Buon Colazione!

Kommentarer
Postat av: Madde (Ljuvligmat.blogg.se)

Vilken fin blogg du har skaffat dig! Frukosten ser inte dålig ut! :)Ha en bra dag.

Svar: Tack så mycket, vad snäll du är! Hoppas du vill titta in igen!
Louise Laurenius

2013-10-28 @ 10:23:46
URL: http://Ljuvligmat.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0