Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Grön smoothie-slush med frysta ärtor

Imorse gjorde jag en riktigt fräsch smoothie-slush. Läskigt grön och läskande god. För att få den sådär kall och slush-ig så använde jag mig av frysta ärtor. Ja det är sant. Jag är en sådan person som kan gå och knapra på frysta ärtor när jag är sugen på något, så för mig är steget att använda dem i en smoothie inte så långt. Jag kan dock förstå om det uppfattas märkligt - men lova att testa detta innan ni dömer ut receptet. Med melon, mynta och honung blir den naturligt söt, och gurkan adderar extra nyttigheter. Mums. Bra start på dagen och veckan!
 
 
Grön smoothie-slush med frysta ärtor
(1 portion)
¼ + ¼ liten Cantaloupe-melon
1 ½ dl frysta ärtor
10-15 cm gurka
6-8 myntablad
1 tsk flytande honung
1 dl is
 
1.
Mixa alla ingredienser till en slush i en blender eller matberedare. Spara ¼ av melonen till toppingen. Garnera med en gurkskiva. Ät med sked. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0