Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Havregyns- och blåbärspannkaka med massa gott

Ni måste ju tro att jag fått dille på pannkakor, för här kommer ytterligare ett recept på just en sådan. Men det är ingen vanlig pannkaka det här. Det är en havregryns- och blåbärspannkaka som är fylld med protein i form av äggvitor. Den är dessutom naturligt söt då den innehåller mogen banan, och så har jag valt att toppa den med hemmagjort jordnötssmör (nyttigt fett!) och massa frukt och bär (vitaminer). Hur bra? Men det bästa av allt? Den är så god att jag skulle kunna äta den alla mina resterande måltider i livet. Japp, precis så god är den! 
 
 
Havregyns- och blåbärspannkaka med massa gott
(1 stor)
2 äggvitor
½ dl havregryn
½ mogen mosad banan
1 msk vatten
½ tsk bakpulver
½ tsk kanel
1 krm malen kardemumma
1 krm salt
10-15 blåbär
Kokosolja till stekning
 
Valfri topping, t.ex.:
Grekisk yoghurt
Jordnötssmör
Frukt
Bär
Kokosflingor
Honung
 
1.
Blanda alla ingredienser, utom blåbären, till en jämn smet. Addera sedan blåbären och rör om.
 
2.
Värm kokosolja i en teflonpanna. Stek på medelvärme, cirka 4 minuter. Vänd pannkakan med hjälp av en tallrik eller ett lock. Stek ytterligare cirka 2 minuter.
 
3.
Lägg på tallrik och toppa med allt du tycker är gott.
 
Själva pannkakan innehåller cirka 135 kcal, så beroende på vad du väljer för topping kan du hålla kaloriintaget nere, om du går på den typen av diet. För oss andra är det bara att vräka på sådant som vi tycker är gott, hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0