Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Chokladmousse med twist

Tycker ni att det här ser ut som en sked med chokladmousse, ett blåbär, en hasselnöt och kokosflingor?
 
 
Isåfall har ni helt rätt, för det är precis vad det är.
 
Eller är det det? 
 
Vad ni inte ser är att chokladmoussen inte är någon vanlig chokladmousse gjord på vispgrädde, ägg och socker. Nej. Det här är chokladmoussen du kan äta varje dag utan jobbiga samvetskval och trista hälsoeffekter. Basen i denna chokladmousse är nämligen... trumvirvel... avokado! Lika krämig som grädde, och fullproppad med nyttiga omega 3-fetter och vitaminer. Perfekt till att skapa en nyttig(are) dessert med andra ord.
 
 
Chokladmousse med twist (1 stor portion)
1 mogen avokado
2 msk kakao
½ msk honung
½ tsk vaniljsocker
Bär och nötter till topping
 
1.
Mixa avokado, kakao, honung och vaniljsocker till en mousse. Låt stå i kylen 20-30 minuter. Toppa med valfria bär. Enjoy! 

Kommentarer
Postat av: Tinas Skåpmat

Men du så läckert det både låter och ser ut, och det får det att vattnas i min mun. 😋
Och det borde väl vara lite bättre även för samvetet!...😇

Svar: Precis! Mat som är bra både för smaksinnet och själen och hälsan är nog ändå den bästa maten!
Louise Laurenius

2014-02-07 @ 22:06:19
URL: http://tinaz.blogg.se
Postat av: Ulla

Kul med receptbanken! Kan du tänka dig att göra det möjligt att printa ut de olka recepten så man kan spara dem?

Svar: Jag ska se om jag kan utöka mina HTML-kunskaper till att kunna koda in det. Under tiden tror jag det lättaste är att bara kopiera receptet och klistra in det i ett Word-dokument och skriva ut det därifrån! :)
Louise Laurenius

2014-02-09 @ 12:10:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0