Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Saffransmarinerad lax

Att steka en laxfilé i ugnen är ju inte direkt svårt, så att kalla detta för ett recept kanske inte är helt okej. Men jag väljer ändå att visa gårdagens lunch i bloggen, för det handlar ju inte alltid om att ge er exakt mått. Ibland handlar det bara om att inspirera. 
 
 
Igår valde jag rätt och slätt att lägga två laxfiléer på en plåt. För att ge dem extra god smak, och fin färg, blandade jag snabbt ihop en marinad bestående av ½ gram saffran, ½ citron och ½ msk honung, vilken jag sedan ringlade över filéerna. Jag skivade en zucchini och lade brevid, saltade och ringlade över lite olivolja. Ugnen stod på 210 grader, och laxen var klar på 15-20 minuter.
 
 
Min lax lade jag på en bädd av ruccola och toppade den sedan med en klick crème fraîche samt hackade mandlar/hasselnötter. God mat behöver inte vara krångligt. Tjugo minuter kan vi alla undvara. Buon appetito.

Kommentarer
Postat av: Lina - Foodoholic

SV: Jag är inte så glad i fänkål, men saffran älskar jag så det ska jag definitivt testa :)

2014-02-07 @ 16:52:45
URL: http://lvdp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0