Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Chiafröpudding med smak av choklad

Här kommer ett snabbt tips till alla er som har bråttom på morgonen, men ändå vill hinna äta en god och näringsrik frukost. Chiafröpudding. Jag har tidigare publicerat receptet på en chiafröpudding med smak av vanilj, den hittar ni här. Denna gång valde jag istället att smaksätta min pudding med kakaopulver, för vem vill inte starta dagen med choklad? Fixa till puddingen kvällen innan, lämna den i kylen och sedan är det bara att toppa den med vad ni vill dagen efter. Snabbt och lätt. Buon colazione!
 
 
Chiafröpudding med smak av choklad
(1 port)
1 ½ dl mandelmjölk
2 tsk kakaopulver
3 msk chiafrön/psylliumfrön
1 tsk honung
Valfri topping
 
1.
Vispa ihop mjölken med kakaopulvret. Blanda ner honung och chiafrön. Rör om. Sätt in i kylen 15-30 minuter. Rör sedan om igen. Täck glaset/skålen med plastfolie och låt stå över natten. 
 
2.
Toppa chiafröpuddingen med vad du tycker är gott. Jag hade mosad banan, jordnötssmör, kokosflingor och jordgubbar på min - perfekta komplement till choklad!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0