Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Makrill- och kikärtssallad med smak av persilja

Sedan jag kom tillbaka till Milano från Sverige för en vecka sedan har det inte skett mycket matlagning i mitt kök. Jag vet inte vad det beror på, men jag har inte känt mig inspirerad. Det har liksom varit smoothies till frukost, sallader till lunch och kokta grönsaker och keso till middag. Inget att skriva om på bloggen egentligen. Jag vet inte om det beror på att det har varit helt fantastiskt vårväder här, och jag hellre har spenderat dagarna utomhus än i köket. Det må så vara. Men till helgen kommer regnet på besök igen så då kanske jag kan få till några bra recept till er.
 
En riktigt god sallad som jag åt ute på min balkong i lördags var den här Makrill- och kikärtssalladen. Så enkel, men så så himla smakrik. Makrill som är rökt är en av mina favvofiskar att äta. Den är lätt att hitta i fiskdisken i Sverige (dock svårare att hitta i Italien, vilket gör mig extra glad när jag ser den i min lokala matbutik), och passar till en massa enklare tillbehör. Jag brukar äta den till min ärt- och pepparrotspuré eller som i lördags till kikärtssallad smaksatt med vitlök och massa persilja.
 
 
Makrill- och kikärtssallad med smak av persilja
(1 port)
1 rökt makrill
½ burk kokta kikärtor
1 stor näve färsk persilja
½ vitlöksklyfta
1 msk olivolja
3-4 droppar Tabasco
Salt&peppar
Valfri sallad
 
1.
Grovhacka persiljan och blanda med kikärtor, finhckad vitlök, olivolja, Tabasco och salt&peppar i en skål.
 
2.
Lägg salladen i en djupskål, häll över kikärtsröran och toppa med makrillen. Easypeasy!

Kommentarer
Postat av: Hanna - Min vardag som trebarnsmamma

Vad gott det låter!

2014-03-19 @ 23:02:00
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Anita

Gud så gott :D

2014-03-20 @ 10:14:23
URL: http://siliiins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0