Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Banansushi med hallondipp

Det var länge sedan jag köpte med mig jordnötssmör hem. Eller gjorde mitt eget för den delen. Men jag har varit så sugen på det ett längre tag nu, så igår traskade jag tvärs genom hela Milano för att komma fram till den enda biologiska affär som säljer sockerfritt jordnötssmör som faktiskt smakar något. Oftast tycker jag inte att de sockerfria nötsmören smakar så mycket, och då föredrar jag att göra mitt eget. Men igår var menat för en eftermiddagspromenad så jag slog två flugor i en smäll helt enkelt.
 
Med mitt nyinköpta jordnötssmör fixade jag imorse till en fantastiskt god frukost. Jordnötssmörets bästa vän är ju Herr Banan, så jag kombinerade ihop dessa två till en fantasifull sushi-inspirerad frukost. Det blev supersmarrigt. Och roligt att äta också för den delen. Så här fixar ni era egna frukost-nigiri.
 
 
Banansushi med hallondipp
(1 port)
1 banan
1-2 msk jordnötssmör
1 näve blandade nötter
1 dl turkisk yoghurt
10 hallon
½ tsk honung
 
1.
Skala bananen. Lägg på en skärbräda/tallrik och bred på jordnötssmöret på ovansidan. Grovhacka nötterna och strö över bananen (använd jordnötssmöret som lim). Dela bananen i lagom stora bitar (8 stycken om ni vill vara äkta sushimästare).
 
2.
Blanda turkisk yoghurt med halmosade hallon och honung. Lägg upp i en skål, toppa eventuellt med hallon och nötter. Servera till banansushin.

Kommentarer
Postat av: Sara

Men mums så mycket gott du har på denna blogg :) <3

Svar: Tack snälla du, vad roligt att du tycker det! <3
Louise Laurenius

2015-04-20 @ 16:19:48
URL: http://www.baakochmaat.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0