Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Piña Colada-bananglass

Jag vet att det inte är supersofistikerat kanske, men en av mina favoritdrinkar är en riktigt bra Piña Colada, #FlashbackFlorens2011. Det är liksom drink och efterrätt på en och samma gång, och vem vill inte drömma sig inte bort till en strand i Karibien lite då och då? Kombinationen av kokos och ananas är så himla fräsch och passar utmärkt även till frukost, inte bara till för- och efterfesten (möjligen exkusive Malibun dock). Så imorse bestämde jag mig för att pimpa min vanliga frukostbananglass genom att addera fryst ananas och kokosflingor. Vilken jädra succé! Alltså. Jag älskar frukost! Så fort jag slår upp ögonen på morgonen tänker jag på vad jag ska äta som första mål, och det får mig att mer eller mindre att studsa upp ur sängen. Den här Piña Colada-bananglassen var inget undantag.
 
 
Piña Colada-bananglass
(1 port)
1 fryst banan i bitar
150 g (ca) fryst ananas i bitar
½ dl kokosflingor
½ tsk vaniljpulver
 
Ananas/Kokos/Bovete/Solrosfrön till topping
 
1.
Mixa banan och ananas till glass med en stavmixer (eller i en blender/hushållsmaskin - whatever works for you).
 
2.
Tillsätt kokos och vaniljpulver och mixa lite till.
 
3.
Häll upp i en skål och toppa med valfri topping.
 
Tada! Sommar i en skål! Ett bra substitut för er där hemma, där sommaren verkar vara mer frånvarande än närvarande.

Kommentarer
Postat av: Ebba Molin

Det låter fantastiskt gott....

Svar: Ja, vàldigt uppfriskande! Testa! ;)
Louise Laurenius

2015-07-06 @ 00:12:12
URL: http://molinebbas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0