Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Frukostbruschetta med ricotta och färska bär

Lång ledighet betyder massa tid att fixa och trixa i köket. Jag tänkte att jag värmer upp er med någon väldigt simpelt, men ack så gott. I lördags vaknade jag tidigt och hann med marknaden innan frukost. Jag köpte nybakat bröd, färska bär och lokalproducerad ricotta med mig hem. Det behövs inte mycket för att starta dagen på bästa sätt.
 
 
Känns inte som att ni behöver ett recept på det här va? Okej, ni får snabbvarianten. Skiva brödet, torrosta det i en panna tills krispigt, bred på ricotta, ringla över honung, toppa med bär och strö över rivet citroncest och hackad mynta. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0