Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Jordnötsbananglass med kanel- och honungsstekt äpple

Jag hade en jättemysig start på denna onsdagsmorgon. Det var helt mörkt när jag gick upp så jag tände ett ljus och satte igång att fixa min frukost. Nittio procent av gångerna gör jag bananglass till frukost, det är nästan så att jag saknar den när jag äter något annat. Men jag brukar variera smaksättningen av den och idag mixade jag ner hemmagjort jordnötssmör i smeten. I höstlig anda valde jag också att steka ett halvt uppskuret äpple i kanel och lite honung för att toppa kalaset med. Så himla gott. 
 
Morgonen blev lite för mysig dock, tiden gick framför Nyhetsmorgon och till slut hade jag knappt någon all att göra mig iordning på. Jag stängde lägenhetsdörren fem minuter innan jag skulle infinna mig på jobbet, och just som jag steg utanför dörren öppnade himeln sig. Med med bara fem minuter till goda fanns det inte ens chans i världen att ta bussen som tar 30 minuter att snigla sig fram på vägarna. Det var bara att bita ihop och sätta sig på cykeln. Jag kom bara några minuter försent, men just nu sitter jag och skakar för jag är blötare än jag någonsin varit. Herre Gud, när det regnar i Milano då r e g n a r det verkligen.
 
 
Jordnötsbananglass med kanel- och honungsstekt äpple
(1 port)
2 bananer
2 msk (hemmagjort) jordnötssmör
 
½ äpple
½ tsk kanel
½ tsk flytande honung
 
½ msk chiafrön
5-10 naturella cashewnötter
 
1.
Skiva bananerna och lägg dem platt i en påse på kvällen. På morgonen tar du ut de frysta bananerna, lägger de i en mixer med jordnötssmöret och mixar tills du har en glassliknande smet.
 
2.
Skala äpplet och dela det i mindre bitar. Stek med kanel och honung i en stekpanna.
 
3.
Toppa bananglassen med chiafrön, äpple och cashewnötter.

Kommentarer
Postat av: Elin & Loe

Men herre vad gott det där såg ut! Måste testa :)

Svar: Jaaaa!! Min morgon är inte den samma utan bananglass! ;)
Louise Laurenius

2015-09-25 @ 10:03:59
URL: http://elinloe.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0