Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Bananglass med ärtor, mynta och jordnötssmör

Här kommer ett snabb-recept på en ny version av bananglass (haha, jag veeeeeet, men jag kan inte hjälpa det - det är ju SÅ gott). Till en portion behöver du 2 frysta banener, ½ dl frysta ärtor, 1-2 msk finhackad mynta, 1-2 msk jordnötssmör. Mixa till en glass. Klart. Alltså, jag vet att det kanske låter otippat, men frysta ärtor är så gott. Jag kan äta dem som snacks. Och mynta är dess bästa vän (testa ärtor och mynta i en pastasås till exempel - mums). Och jordnötssmöret get extra smak, protein och krämighet. Världens bästa frukost med andra ord. Och hur fint är det inte den gröna färgen? Perfekt nu till våren (fast i Milano är det mer sommar idag). Heja.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0