Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Nyttig, proteinrik bananasplit till frukost!

Det har snart gått en hel vecka sedan jag åt bananglass till frukost. Jag ska erkänna att jag själv är förvånad - jag är ju lite kär i min älskade bananglassfrukost. Men med det sagt så har jag inte övergett bananerna helt. Jag tycker de är optimala att äta till frukost, mättar gott och är naturligt - men inte överdrivet - söta. Jag har en massa bär och frukt som jag behöver göra mig av med innan jag åker till Sverige imorgon, så igår bestämde jag mig för att göra en frukostversion av bananasplit och toppa den med massa färgglada frukter och bär. Nomnomnom! Glassen byttes ut mot proteinrik keso, och den annars vanliga chokladsåsen byttes ut mot en sås på jordgubbar som jag bara mixade släta med vanilj och kardemumma. Och så smulade jag över mitt hemmagjorda jordnötssmör. Inte dåligt alls på en måndagmorgon!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0