Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Sommarrullar fyllda med ALLT!

Tjena tjena mittbena. Här kommer ett recept som inte är ett recept, mer ett tips - för saken är den att ni kan göra precis som ni vill med dessa sommarrullar. Det är ett ypperligt sätt att bli av med rester som ligger och väntar på att bli uppätna i kylen. Sommarrullar består normalt sätt av råa grönsaker, kanske lite nudlar, och ofta en massa koriander. Men man behöver ju inte alltid följa de traditionella recepten. Gör som jag och fyll dem med vad ni vill. Denna gång blev det allt från quinoa och broccolipuré, till jordgubbar och mango, till rödbetor och bönor. Jag gjorde av med alla mina rester genom att rulla in dem i blötlagda rispapper. Till det serverade jag en jordnötssås på 1 msk soja, 1 msk jordnötssmör, 2 tsk sesamolja, 1 tsk vitvinsvinäger, salt och peppar. Simple as that. Lycka till mer era sommarrullar - berätta vad ni fyllde dem med!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0