Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Bananpannkaksmuffins med topping

Tjena tjena mittbena. Idag experimenterade jag lite i frukostköket. Jag var sugen på pannkakor. Men jag orkade inte hålla på och steka dem och lukta matos resten av dagen (okej, en liten överdrift - så jobbigt är det ju faktiskt inte...). Men därför bestämde jag mig för att göra min favorit-pannkakssmet, hälla den i muffinsformar och sedan låta ugnen göra jobbet, medan jag sysslade med annat (pilla navelludd typ). Resultatet blev över mina förväntningar! Jag hade lagt till lite bakpulver i smeten, och muffinsen puffade upp så himla fint i ugnen. Men eftersom där inte är något mjöl i smeten så sjönk de ihop ungefär en millisekund efter jag tagit ut dem från värmen. Men vad gör väl det - smaken är där ändå. Toppa dem med det ni tycker är gott - här nedan får ni några förslag från mig. Du kan göra dem så nyttiga eller onyttiga du vill. Låt dagsformen bestämma! Ciao Ciao!  
 
 
 
Bananpannkaksmuffins med topping
(4 muffins)
1 mogen banan
2 ägg
1 msk mjölk
½ tsk bakpulver
½ tsk fiberhusk
Smör eller kokosolja till formarna
Kakaonibs eller blåbär till topping
 
1.
Sätt ugnen på 215 grader varmluft. Smörj en muffinsplåt (fyra av formarna) med smör eller kokosolja.
 
2.
Mosa bananen med en gaffel, lägg i skål. Blanda med ägg, mjölk, bakpulver och fiberhusk. Vispa till en smet.
 
3.
Häll i formarna och toppa eventuellt med kakaonibs, blåbär eller annat du tycker är gött.
 
4.
Grädda mitt i ugnen i cirka 15 minuter. Kolla så att toppen inte bränns, men se till att de är gräddade rakt igenom.
 
5.
Ta ut och toppa med valfri topping, t.ex. frukt, bär, jordnötssmör, nutella, yoghurt, keso, sylt - you name it!
 
Buon appetito! 

Kommentarer
Postat av: Linda

Gud va gott de ser ut! Ska lyxa till frukosten med dessa till helgen :D

Svar: Åh ja, det tycker jag du ska göra! :) Smaklig måltid! ;)
Louise Laurenius

2016-09-01 @ 22:43:44
URL: http://rappabakverk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0