Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

A very merry smoothiebowl

Ibland tycker jag att det är mer än okej att leka med maten. Till exempel när det är jul och man vill ha lite extra julstämning från första stund på dagen. Och att leka med frukosten känns på något vis mer okej än att leka med middagen. Fråga mig inte varför. Nåväl. Idag målade jag en liten jultavla i min smoothiebowl. En julgran med julstjärna, julgranskulor och snö. Inte för att jag någonsin har svårt att äta frukost, men om någon skulle ha det, så kan jag garantera att det blir mycket roligare när frukostskålen ser ut så här. 
 
Idén ska jag inte ta kredd för, den fick jag från @dagmarskitchen på Instagram. Men det är ju just det Instagram är till för - att låna idéer från varandra. 
 
 
A very merry smoothiebowl
(1 portion)
2 frysta bananer
1 msk naturligt rött färgpulver (eller lingonpulver)
½ kiwi
1 tsk jordnötssmör
1 msk granatäppelkärnor
Kokoschips
Bovetekärnor
 
1.
Mixa de frysta bananerna tillsammans med naturligt färgpulver, alternativt lingonpulver om du har det hemma. (Spara en skiva banan till julstjärnan).
 
2.
Skala kiwin och skiva den i 8-10 halvmånar.
 
3.
Häll upp bananglassen/smoothien i en skål. Forma en julgran av kiwiskivorna. Skär ut en stjärna av bananen och toppa julgranen med den. Gör en stam av jordnötssmöret. Gör julgranskulor av granatäppelkärnorna. Lägg ut kokoschipsen som snö på marken och fallande snöflingor av bovetekärnorna.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Va snygg den blev! Riktigt julig, själv skulle jag inte ha tålamod till det xD

Svar: Tack! Haha, det går rätt snabbt faktiskt! ;)
Louise Laurenius

2016-12-17 @ 11:00:17
URL: http://lillglimt.blogg.se/
Postat av: rememberthiis.blogg.se

gulligt!

Svar: Tack! <3
Louise Laurenius

2016-12-17 @ 11:57:34
URL: http://rememberthiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0