Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Bananpannkakor med extra allt

Har ni en favorittopping till pannkakorna, eller har ni, precis som jag, svårt att bestämma er för vad som faktiskt är godast? Jag brukar alltid tömma kyl, frys och skafferi när jag ska toppa mina bananpannkakor, det blir på något sätt roligare på det viset. En ny smakupplevelse i varje tugga liksom. Denna gång blev det en härlig kombination av jordnötssmör, färska bär, lingonsylt, blåbärssylt, keso och frön...
 
Det där med keso och sylt på pannkakorna går tillbaka till min barndom. När mamma gjorde pannkakor till mig och min bror, serverades de alltid med keso och sylt. Ett sätt att göra de lite nyttigare kanske. Och så fick vi alltid morotssallad med apelsin till. Haha, rätt oklar kombination. Men än idag förknippar jag min mammas pannkakor med just det. Jag pratade med min fyraåriga brorsdotter på Skype igår. Hon berättade att farmor (mamma) skulle göra pannkakor till henne till middag. Jag undrar om hon också fick morotssallad till...
 
 
Bananpannkakor med extra allt
(1 portion)
1 mogen banan
2 ägg
1 nypa salt
2 msk kokosolja till stekning
 
Toppa med dina egna favoriter
 
1.
Mosa bananen.
 
2.
Mixa ihop bananen med ägg och salt i en skål.
 
3.
Värm upp lite kokosolja i en stekpanna och stek pannkakor av smeten. Det blir 6-10 stycken beroende på hur stora du gör dem.
 
4.
Servera med din favorittopping.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0