Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Chiapudding-parfait med smak av granatäpple

Jag älskar att varva goda ingredienser i ett glas - det blir så fint, och så är det trevligt att se alla lager av det jag äter. Jag åker hem till Skåne ikväll, så nu jobbar jag med de sista ingredienserna i kylen. Normalt sätt gör jag min chiapudding på kokosmjölk, men jag hade ingen hemma. Dock hade jag en halv deciliter grädde och lika mycket granatäpple-juice, så de två fick agera vätska till mina chiafrön denna gång. Det är ju ändå jul, så lite grädde kan jag väl kosta på mig... Dock fick jag spä ut den med någon matsked vatten imorse, tyckte den blev lite för tjock trots allt.
 
I övrigt hade jag en bit päron som väntade på att bli uppätet. Och så hade min tyska kompis som var på besök i helgen haft med sig världens bästa paleo-müsli från My Muesli (får ni chansen så måste ni testa). Den sista matskeden jordnötssmör, och lite äppelmos, fick också plats i glaset. Ni ser, man tar det man har helt enkelt. Världens bästa frukost. 
 
Mums filibaba!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0