Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Tropisk frukost med chiafröpudding, bananglass, mango och kokoschips

Det bara regnar och regnar och regnar i Milano. Alltså konstant! Sedan i fredagskväll. Så himla tråkigt. Så för att ige mig själv illusionen av att det finns en sol någonstans långt där bakom molnen gjorde jag i morse en tropisk frukost. Alla sätt är bra sätt. Och jag tror faktiskt att jag blev lite gladare. 
 
Chiafröpuddingen är gjort med kokosmjölk. Bananglassen är mixad med jordnötssmör. Mangon var perfekt mogen. Och kokoschipsen blev ännu godare efter de rostats lite lätt i pannan. Här nedan får ni grundreceptet på min chiafröpudding - men som ni vet kan den anpassas exakt efter tycke och smak. Några av mina facoritsmaksättningar är exempelvis:
 
Lakritspulver och citronskal
Råkakao
Nötsmör
Kardemumma och kanel
 
 
Chiafröpudding 
(1-2 portioner)
3 ½ msk chiafrön
1 dl kokosmjölk
1 dl sojamjölk
1 knivsudd vaniljsocker
 
1.
Blanda alla ingredienser i en burk med tätslutande lock. Skaka burkan så att allt rörs om. Ställ in i kylen i 10 minuter.
 
2.
Ta ut och blanda om igen så att fröna sprider sig och inte lägger sig i klumpar. Sätt in i kylen och låt stå över natten.
 
3.
Servera med frukt och bär och annat du tycker är najs!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0