Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Vattenmelon + fetaost + mynta = sant!

Finns det något godare än en läskande bit vattenmelon på en varm sommardag? Tveksamt. Eller okej, det skulle vara den här salladen då, där vattenmelon, fetaost och mynta tillsammans ger världens smakexplosion i munnen! Det är en helig treenighet de där tre. Passar lika bra tillsammans som tomat-mozzarella-basilika. 
 
För att det dock skulle bli lite mer spännande, både med hänsyn till fotot och till smakerna, så lade jag idag till gurka och pistagenötter i min vattenmelonsallad. En superfräsch sommarlunch som går snabbt att göra - man behöver ju inte vara så fancy som jag och skära ut tärningar, allt ska ju ändå bara blandas i munnen, så mixa allt direkt i en skål om ni har ont om tid!
 
Behöver jag skriva ut receptet? Tror inte det va? Det som krävs är vattenmelon, fetaost, gurka, mynta och pistagenötter. Kvantiteter efter hunger. Salta och peppra och ringla över lite olivolja.
 
Bästa sommarlunchen...

Kommentarer
Postat av: Fyrtiotaggare.com

Men vilket vackert upplägg!!!

Svar: Tack snälla! VI äter ju med ögonen först, så ibland är det kul att anstränga sig lite med upplägget! :)
Louise Laurenius

2016-07-13 @ 16:17:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0