Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Quinoasallad med anka, björnbär och rostade edamame

Som matbloggare är kylen alltid full av rester. Det blir ju så eftersom man hela tiden vill testa nya maträtter och arbeta med nya ingredienser. Men ibland ofta måste kylen tömmas, och de där resterna måste ätas upp. Jag har tidigare nämnt att bästa sättet att göra rester roliga, är att göra om dem, inte bara värma upp dem - för mikrad mat kan vara det värsta som finns. Försök istället komma på en annan rätt du kan göra av resterna. En omelett är ett hett tips, i den kan du slänga ner många olika ingredienser. Nästa tips är det här: quinoasallad. Jag älskar quinoa! Den är glutenfri och dessutom rik på både protein och fiber. Och så passar den till nästan allt.
 
Denna gång gjorde jag mig av med ankresterna och björnbärsreduktionen från detta recept. I samma sallad slängde jag också ner björnbär, spenat, fetaost och rostade edamamebönor. Och så toppade jag med en ros gjord av rödbeta. Inte helt fel för att vara rester...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0