Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Äppelpaj-parfait

Jag älskar att steka äpplen med kanel och kardemumma. Det får mig att tänka äppelpaj direkt, men det bästa är att det tar fem minuter, och inte en timme. Därför är det den perfekta toppingen till frukosten, oavsett om det är gröt, yoghurt - eller som i mitt fall - chiapudding. Svårare än så är det inte att starta veckan på ett ypperligt sätt!
 
 
Äppelpaj-parfait
(1 portion)
1 ½ dl kokosmjölk
2 msk chiafrön
1 nypa vaniljpulver
 
1 äpple
1-2 tsk kokosolja
1 nypa salt
½ tsk kanel 
½ tsk kardemumma
½ tsk honung
 
Topping
1 msk granatäppelkärnor
1 msk jordnötssmör
5-6 pistagenötter
 
1.
Blanda kokosmjölk med chiafrön och vanilj. Sätt in i kylen över natten.
 
2.
Dela äpplena i lagom stora bitar. Värm kokosolja i en stekpanna. Stek äpplena mjuka tillsammans med salt, kanel och kardemumma. Ringla till sist över lite honung.
 
3.
Lägg upp chiapuddingen i ett glas, och därefter äpplena. Toppa med granatäppelkärnor, jordnötssmör och pistagenötter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0