Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Raw bovetegröt med saffran

 Jag har lagt in en massa recept på raw bovetegröt tidigare. Ni kan titta här till exempel. Eller här. Man kan göra på en massa olika sätt och vis, men nu för tiden brukar jag följa samma grund med kokosmjölk, bovetekärnor och vaniljpulver. Denna gång valde jag dock att smaksätta med saffran, och det gjorde gröten ännu lite bättre. Saffran känns lyxigt, men som jag tidigare nämnt tycker jag man ska lyxa till frukosten - framförallt på måndagar! Det gör dagen, och veckan, så mycket bättre.
 
 
Raw bovetegröt med saffran
(2 portioner)
1 ½ dl bovetekärnor
2 dl kokosmjölk
1 knivspets vaniljpulver
½ påse saffran
2 bananer
 
Toppingförslag:
Pistagenötter
Tapiocapärlor
Granatäppelkärnor
Valnötter
 
1.
Blanda bovetekärnor, kokosmjölk, vanijpulver och saffran och ställ i kylen över natten. På morgonen mixar du det hela med två bananer (för två portioner).
 
2.
Lägg upp i skål och toppa med det du tycker om - se mina förslag ovan.
 
Buon Appetito!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0