Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Dadelbollar med pistagenötter och raw kakao

Det här är ju inte raketforskning direkt. Inte speciellt nytänkande heller - för vem har inte hört talas om "nyttiga chokladbollar" de senaste åren. Men oavsett vad, så är de här nyttiga chokladbollarna alldeles underbart goda, och perfekta när sötsuget slår till, eller varför inte innan träning när kroppen behöver en energi-boost. Superlätta att göra, och de går att variera i all oändlighet. Har ni inga dadlar hemma - använd torkade aprikoser. Har ni inga pistagenötter - ta mandel. Vill ni inte att de ska smaka vanilj - smaksätt med lakritspulver. You decide, som vanligt!
 
 
Dadelbollar med pistagenötter och raw kakao
(ca 20 stycken)
2 dl urkärnade dadlar
2 dl nötter (jag blandade pistagenötter, valnötter och mandel)
2 msk raw kakao
1 tsk vaniljpulver
1 nypa flingsalt
Kokosflingor till att rulla i
 
1.
Häll allt utom kokosflingorna i en mixer. Mixa till en chokladbolls-smet.
 
2.
Rulla till bollar. Rulla i kokos. Sätt in i kylen.
 
3.
Ta ut och ät efter 1-2 timmar.

Kommentarer
Postat av: Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!

så gott


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0