Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Frukostglass på gröna ärtor, chiapudding och jordnötssmör

Det är svårt att få mina frukostskålar att se annorlunda ut - de består ju som oftast av någon slags krämig sak - bananglass, chiapudding, avokadoglass eller overnight oats - med olika topping. Men faktum är att jag försöker variera den så mycket som möjligt och denna gång bjuder jag er på något som ni kanske inte har testat förrut. Glass på frysta gröna ärtor! Jag har gjort det förut, då mixade jag dem med melon och mynta som passar perfekt till ärtor. Men denna gången valde jag att mixa dem med chiapudding, jordnötssmör och kardemumma. Så jädrans gott! Frysta ärtor är en sådan sak som jag kan äta som snacks. Det och cocktailtomater. Mums!
 
Testa det här om ni vill äta något supergrönt till frulle. Annorlunda smak - men gott!
 
 
Frukostglass på gröna ärtor, chiapudding och jordnötssmör
(1 portion)
1 ½ dl frysta gröna ärtor
¾ dl chiapudding
2 msk jordnötssmör
1 msk yoghurt
1 nyoa malen kardemumma
 
Topping, t.ex.
Granatäppelkärnor
Hampafrön
Kokosflakes
Kakaonibs
Flytande honung
 
1.
Chiapuddigen måste du förbereda natten innan. Mitt grundrecept är 2 msk chiafrön till 1 ½ dl kokosmjölk samt en nypa kardemumma. Blanda och ställ i kylen över natten.
 
2.
Mixa ärtor, chiapudding, jordnötssmör, yoghurt och kardemumma till en slät smet = glass.
 
3.
Häll upp i skål och toppa med valfri topping.
 
Buon appetito!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0