Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Glutenfria rödbetspannkakor med palsternacka, avokado och keso

Alltså, det här! Pannkakor är ju alltid kul, men när de är rosa, då måste det vara det roligaste som finns. Eller hur? Jag rev ner en kokt rödbeta i min glutenfria pannkakssmet och vips så blev allt färgat i den finaste av rosa färger. En bättre lunch, helt klart. Jag fick till och med min pappa att välja bort hans tilltänkta köpe-korv-med-bröd-lunch för att äta hemma med mig istället - och det mina vänner, det är en stor bedrift! Pappa mer än godkände lunchen - nu är det er tur att testa!
 
 
Glutenfria rödbetspannkakor med palsternacka, avokado och keso
(6 stycken)
1 kokt rödbeta
1 ½ dl bovetemjöl
2 dl valfri mjölk (jag hade soja)
2 ägg
½ tsk salt
Kokosolja till stekning
 
Palsternacka
Avokado
Keso 
Sallad
Nötter
Fetaost
 
1.
Riv rödbetan på den grova sidan på ett rivjärn. Lägg i skål och blanda med övriga pannkaksingredienser. Låt stå och svälla i 20 minuter.
 
2.
Värm upp en panna på medelvärme. Lägg i en klick kokosolja. Stek pannkakor - jag använde cirka tre fjärdedelars deciliter per pannkaka. Se till att smeten sprids ut jämt i pannan. Vänd och stek några sekunder (typ 30) även på andra sidan. 
 
3.
Servera med palsternackor som du har rostat i ugnen med salt, peppar, paprikapulver och olivolja (det tar cirka 20 minuter på 220 grader - så sätt in palsternackorna innan du börjar steka pannkakorna). Det är också gott med sallad, keso, fetaost, nötter och avokado. Men gör er grej - det ni tycker bäst om.
 
Puss Hej Ciao Arrivederici!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0