Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Den ultimata #breakfastbowlen

Hashtagen #breakfastbowl har ju blivit måttligt populär på social media den senaste tiden (året/åren). Skålen ska gärna fyllas till bredden och toppas med all möjlig sorts topping. Jag är inte sen att haka på. Jag älskar frukost. Jag älskar topping. Så det är en trend, helt och hållet för mig.
 
Men den bästa frukostskålen måste väl ändå vara den du bokstavligen kan äta upp? 
 
Det tycker i alla fall jag, så idag fick en halv melon agera skål till min hallon- och bananglass. Det är något speciellt med att verkligen tömma skålen tills bara skalet återstår. Då har det varit gott! Du kan självklart använda precis vilken typ av melon du vill till din skål - även papaya fungerar om du är ett fan av det. Gröp bara ur kärnorna, sedan kan du fylla den med valfri fyllning. Yoghurt, chiapudding, fruktsallad - du bestämmer!
 
 
Den ultimata #breakfastbowlen
(1 portion)
1 halv valfri melon
1 fryst banan
1 dl frysta hallon
1 nypa malen kardemumma
Frukt och nötter till topping
 
1.
Gröp ur kärnorna. Skär av en liten bit på undersidan av melonen så att den står stadigt. 
 
2.
Mixa banen, hallon och kardemumma till en glass. Lägg i melonen.
 
3.
Toppa med valfri frukt och nötter.
 
Enjoy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0