Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Årets sista smoothiebowl

Två sekunder efter jag tog den här bilden började det snöa och mitt val att äta en iskall smoothiebowl till frukost kändes inte helt genomtänkt. Men faktum är ju, att en smoothiebowl är god i alla väder, och det var rätt mysigt att sleva i sig denna gula röra, medan stora snöflingor dalade ner utanför fönstret. Nu befinner jag mig i Skåne, så snön hinner bli regn innan den landar, men ändå. Man får vara tacksam för det lilla i livet...
 
Den här smoothien får avsluta smoothieåret 2017 - ett bra smoothieår på många sätt och vis. Undrar vad som blir nästa års favoritfrulle.
 
 
Mango smoothie
1 banan // 1 banana
100 g fryst mango // 100 g frozen mango 
3 msk kokosyoghurt // 3 tablespoons coconut yoghurt
2 tsk chiafrön // 2 teaspoons chia seeds
 
Blåbär, jordnötsssmör, lime, kokoschips och dadlar till toppingen.
Blueberries, peanut butter, lime, coconut flakes and dates for the topping.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0