Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Swirlad raw bovetegröt i två smaker med jordnötssmör och blodapelsin

Jag har en ny kärlek till blofapelsiner. Dels för att de är goda. Men egentligen mest för att de är så fotogeniska. Titta bara på min frukost i morse - vill man inte bara dyka ner och bada i bovetegröten tillsammans med de där apelsinskivorna? Vilken dröm! Jag gjorde raw bovetegröt idag. Men delade upp smeten så att halva fick smak av vanilj, och den andra halvan av raw kakaopulver. Bästa grejen när man inte kan bestämma sig - gör både och!
 
 
Swirlad raw bovetegröt i två smaker med jordnötssmör och blodapelsin
(1 portion)
¾ dl bovetekärnor
½ banan
½ dl osötad mandelmjölk
½ tsk vaniljpulver
1 msk raw kakaopulver
 
1 msk jordnötssmör
1 liten blodapelsin
10 hasselnötter
Granatäppelkärnor
 
1.
Blötlägg bovetekärnorna i rikligt med vatten och sätt i kylen över natten. På morgonen sköljer du bovetet i en sil, sedan mixar du dem med banan, mandelmjölk och vaniljpulver. Häll över hälften av gröten i en skål. Blanda sedan ner kakaopulver i den andra halvan och mixa till en jämn chokladgröt.
 
2.
Swirla chokladgröten med vaniljgröten.
 
3.
Toppa med jordnötssmör, blodapelsin, hasselnötter och granatäppelkärnor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0