Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Receptvideo: Glutenfri citronkaka med ricotta, mascarpone och maräng

Det finns en anledning till att jag har döpt den här bloggen till Citroncest - jag älskar helt enkelt att smaksätta maträtter och bakverk med citronskal, det ger ofta precis den där extra skjutsen rätten behöver för att explodera! Den här kakan får inte bara skjuts av citronskalet - citronsmaken som är liksom hela kakan! Den är så god; mjuk och fluffig och krämig och... alldeles underbar! Och så är den glutenfri också, såklart! Här nedan kan ni se videon där jag gjorde världens godaste citronkaka för mina kompisar på Chef in Camicia. Vill ni slippa de italienska glosorna, och följa ett svenskt recept istället, så hittar ni det här
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0