Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

3 x frukost

Frukost, frukost, frukost... helt klart min största motivation för att ta mig upp ur sängen en tidig morgon. Och det är nog dessutom den måltid som jag varierar mest - jag kan inte komma ihåg senast jag åt samma frukost två dagar i rad. Jag försöker nämligen alltid komma på en ny twist på ett redan beprövat recept. Men självkart har även jag mina favoriter. Nicecream, chiapudding och allt med jordnötssmör, till exempel.
 
Här får ni tre frukosttips från den senaste veckan. Tre recept som representerar mina mornar rätt väl. Hoppas ni gillar.
 
Chiapudding på kokosmjölk med jordgubbssås och pistagenötter
 
Jag använder alltid 1½ msk chiafrön per 1 dl vätska. Denna gång består vätskan av hälften kokosmjölk (den i konserv) och hälften kokosmjölk (den som ser ut som vanlig mjölk). Såsen är bara frysta jordgubbar som jag värmde upp i en kastrull och mixade till en sås. Toppingen är hallon, kokosflakes och pistagenötter.
 
Nicecream (mango och jordnötssmör) med passionsfrukt
 
Nicecream tillhör mina favoriter. Denna gång två olika smaker. Till den första mixade jag fryst mango till en glass. Jordnötssmaken gjorde jag genom att mixa ½ dl chiapudding (kvar från ovanstående recept) med en fryst banan och 1-2 msk jordnötssmör. Swirla ihop de två smakerna i en burk och toppa med passionsfrukt och rostade kokosflakes.
 
Breakfastbowl goes Breakfast plate
 
Ibland handlar det bara om att lägga upp din frukost på ett annorlunda sätt, för att det ska bli mer intressant. Så istället för att lägga upp min yoghurt-med-frukt i en skål (som man brukar), så lade jag upp allt på en tallrik. Och visst ser det inbjudande ut? Grekisk yoghurt, gul kiwi, melon, jordnötssmör, frön och nötter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0