Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Choklad- och vanilj overnight oats med jordnötssmör och röda vinbär

Jag ligger lite efter med uppdateringarna här - men bare with me, de kommer, de kommer... Vi börjar med en helt fantastiskt enkel, och lika fantastiskt god, frukost. Overnight oats. Ni har sett det förr. Denna gången gjorde jag hälften med chokladsmak, hälften med vanilj. Även om det inte syns i bilden, så ligger där en skivad aprikos mellan de båda lagren. Och så toppade jag med jordnötssmör, jordnötter och röda vinbär. Det krävs inte mycket mer än då för att göra mig glad på morgonen.
 
 
Choklad- och vanilj overnight oats med jordnötssmör och röda vinbär
(1 portion)
1 ½ dl (glutenfria) havregryn
1 dl valfri mjölk
1 nypa salt
1 tsk raw kakaopulver
½ tsk vaniljsocker
1 aprikos
1 msk jordnötssmör
Jordnötter
Röda vinbär
 
1.
Blanda havregryn med mjölk och salt och ställ i kylen över natten.
 
2.
På morgonen delar du dina overnight oats i två och blandar ner vanilj i den ena, och kakaopulver i den andra.
 
3.
Varva i ett glas med skivad aprikos emellan. Toppa med jordnötssmör, jordnötter och röda vinbär.
 
*** ENGLISH RECIPE ***
 
Chocolate and vanilla overnight oats with peanut butter and red currants
(1 serving)
1 ½ dl (gluten-free) oats
1 dl milk
1 pinch of salt
1 teaspoon of raw cocoa powder
½ teaspoon vanilla sugar
1 apricot
1 tablespoon peanutbutter
Peanuts
Red Currants
 
1.
Mix the oats with milk and salt and place in the fridge overnight.
 
2.
In the morning you divide your overnight oats in two, and mix vanilla in one and cocoa powder in the other.
 
3.
Layer in a glass with sliced apricots inbetween. Top with peanutbutter, peanuts and red currants.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0