Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Banan- och avocado #nicecream med chiapudding och choklad

Att starta dagen med lite choklad har väl aldrig skadat någon? Framförallt inte om chokladen kommer i formen av raw kakaopulver - då är det bara nyttigt! Idag gjorde jag min nicecream av både banan och avokado, istället för bara banan som jag brukar. Med en avokado i smeten får du en massa nyttiga fetter och vitaminer i din frulle. Hälften lät jag vara som den är, resten blandade jag med kakaopulver. Mums! Lite chiapudding, nötter och torkad frukt på det, och frukosten var komplett.
 
Vilken är din favoritfrukost? Jag är ständigt på jakt efter nya idéer!
 
 
Banan- och avocado #nicecream med chiapudding och choklad
(1 portion)
1 fryst banan
½ mogen avokado
1 dl färdig chiapudding
1-2 tsk raw kakaopulver
1 torkat fikon
5-6 cashewnötter
Kokoschips
 
1.
Mixa bananen och avokadon till en jämn smet. Häll hälften i ett glas.
 
2.
Häll på chiapuddingen i glaset.
 
3.
Blanda ner kakaopulvret (raw och osötat) i den resterade banan- och avokadosmeten. Mixa. Häll ner i glaset.
 
4.
Dela fikonet i bitar och strö på toppen tillsammans med hackade cashewnötter och kokoschips.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0