Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Supermackan!

Ibland - eller, faktiskt rätt ofta - krävs det så lite för att jag ska bli glad och nöjd. En macka är perfekta exemplet på det. Tänk att du kan lägga ingredienser mellan två skivor bröd, och så har du helt plötsligt världen bästa lunch att se fram emot. Dagens supermacka fyllde jag med avokado, äpple, zucchini och creamcheese (ta veganskt alternativ om du vill ha en vegansk macka). Så bra kombo. Crunchigt och krispigt och krämigt och smakfullt på en och samma gång.
 
Vad fyller du helst din favoritmacka med?
 
Brödet köpte jag för övrigt på Eataly, som enligt mig har bästa utbudet bröd i Milano. Tycker inte att Italien annars levererar lika bra på brödfronten som Sverige gör...
 
Supermackan // The Super Sandwich
Valnötsbröd // Walnut bread
Mosad avokado // Mashed avocado
Vinteräpple // Winter apple
Stekt zucchini // Fried Zucchini
Färskost // Creamcheese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0