Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Smoothie på pumpa, havregryn och kokos

Jag hade pumpapuré över i kylen, sedan jag gjorde de här veganska cake pops:en tidigare i veckan. Så, istället för att göra min vanliga nicecream (vilken jag i och för sig älskar) till frukost imorse, blandade jag en fryst banan med just pumpapuré, havregryn och kokosflingor. Succé. Ren skär succé...
 
Toppa med vad du vill, men gör du som jag, ska du festa till det med jordnötssmör, mörk choklad och bär. Mums!
 
 
Smoothie på pumpa, havregryn och kokos
(1 portion)
1 fryst banan
1 dl pumpapuré
¾ dl havregryn
¼ dl kokosflingor
Bär, choklad och jordnötssmör till topping
 
1.
Mixa banan, pumpapuré, havregryn och kokosflingor till en tjockare smoothie.
 
2.
Häll upp i skål och toppa med bär, choklad och jordnötssmör.
 
*** ENGLISH RECIPE ***
 
Pumpkin, oats and coconut smoothie
(1 serving)
1 frozen banana
1 dl pumpkin purée
¾ dl oats
¼ dl desiccated coconut
Berries, chocolate and peanutbutter for the topping
 
1.
Mix banana, pumpkin purée, oats and coconut to a thicker smoothie.
 
2.
Pour into a bowl and top with berries, chocolate and peanut butter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0