Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Björnbär hela dagen, del 1

Hej hej hallå. Jag ligger lite efter i uppdateringarna, men helt ärligt så är det inte mitt fel - det var något tekniskt tjafs med blogg.se i helgen. Men vad gör väl det, den som väntar på något gott... väntar på en massa björnbärsrecept. Jag åkte nämligen till skogen i närheten av min hemstad i lördags, med målet att plocka björnbär. Och den som söker, skall finna, för oj vad mycket björnbär där var! Det är en lyx att bo så nära naturens skattkammare. Jag får nog dra med pappa en gång till innan jag åker vidare, för björnbär kan ju vara något av det godaste som finns. Dock får man betala i form av såriga ben, armar och händer - taggarna gick till och med igenom mina jeans. Men det var det värt.
 
 
Jag kom hem med sju liter björnbär, och bestämde mig för att viga alla söndagens måltider till detta bär. Först ut var frukost såklart. Jag kokade chiasylt efter detta recept, men bytte ut körsbären mot samma mängd björnbär. Sen hade jag fryst in en del björnbär och av dem gjorde jag nicecream - mixade bara hälften frysta med hälften färska björnbär och smaksatte med kardemumma. Sist men inte minst, hade jag gjort overnight oats, det vill säga 1 dl glutenfria havregryn blandade med 1 dl kokosmjölk som får stå i kylen över natten och gojsa till sig. Tillsammans blev det en riktigt bra start på dagen.. och så blir det ju extra gott när man har plockat bären själv.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0