Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Chocolate Mania Smoothie Bowl med saltrostade nötter

Det är fredag, och på fredagar får man lyxa till det! Lika bra att börja direkt på morgonen med fredaglyxen tycker jag, och då passar den här smoothie-skålen in helt perfekt. Den blev så god! Krämig och perfekt chokladig. Jag intalar mig att den är nyttig också, för jag använde raw kakaopulver utan socker. Och så sötade jag med dadlar. Och gjorde den krämig med chiapudding och banan. Och slängde i lite kokosmjölk. Helt enkelt tog jag vad som fanns i kylen, och resultatet blev som ni ser, episkt!
 
Dessutom toppade jag med saltrostade nötter som jag gjorde på 5 minuter igår. Det är superlätt. Lägg ner två deciliter valfria nötter i en torr stekpanna. När de har rostat och fått lite färg, häller du på tre fjärdedelars deciliter vatten och saltar direkt, cirka 2 tsk salt. Skaka om i pannan. När vattnet ångar bort, fastnar saltkristallerna på nötterna. Låt nötterna rosta klart i pannan tills de har torkat. Klart. 
 
 
Chocolate Mania Smoothie Bowl
(1 portion)
1 banan
2-3 små dadlar 
½ dl chiapudding (som stått i kylen över natten)
½ dl kokosmjölk
2 msk raw kakaopulver
½ dl saltrostade mandlar
½ dl granatäppelkärnor
Mynta
 
1.
Om du inte har chiapudding i kylen, så måste du börja att göra den dagen innan. Här hittar du mitt favoritrecept på chiapudding
 
2.
Blanda banan, dadlar, chiapudding, kokosmjölk och kakaopulver i en blender. Mixa till en tjockare smoothiekonsistens, nästan som en pudding. Om du vill ha den lösare - tillsätt mer mjölk.
 
3.
Lägg upp i skål och toppa med grovhackade mandlar och granatäppelkärnor. Dekorera med mynta.
 
Happy Friday folks!

Kommentarer
Postat av: camilla

Det ser spännande ut!

Svar: Supergott!
Louise Laurenius

2016-09-02 @ 14:01:06
URL: http://https://hemhusochdjur.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0