Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Hemmagjorda Chocolate Chunk Cookie Ice Cream Sandwiches (glutenfria)

Om ni läste mitt förra inlägg, så såg ni också videon där jag gjorde mina Chocolate Chunk Peanutbutter Cookies - världens snabbaste kakor. Nu är det ju så att kakorna är goda som de är, men om du vill (och det vill du), så går det att förädla dem ytterligare, och det gör du genom att ta två kakor och lägga glass däremellan. Världens lättaste efterrätt, klar! En glass-sandwich som är hemmagjord, och glutenfri, är mycket godare än de du kan köpa med dig hem från glassboxen - det lovar jag. Och fina att titta på, är de också. 
 
Receptet på kakorna hittar du här. När de är klara och har svalnat, är det bara att sätta igång att bygga din glass-macka. Använd den glass du tycker bäst om - du kan till och med göra egen #nicecream och lägga emellan om du vill vara lite nyttigare.
 
 
Hemmagjorda Chocolate Chunk Cookie Ice Cream Sandwiches (glutenfria)
(4 sandwiches)
250 g valfri glass
2 msk kakaonibs
 
1.
Ta fram glassen från frysen och låt den tina något så att du kan arbeta med den. Ta fram en bricka och bred ut glassen i ett jämnt lager, cirka 1,5-2 cm tjockt. Ställ tillbaka i frysen och låt stelna.
 
2.
Tryck ut fyra rundlar av glassen. Täck alla, eller några av dem, med kakaonibs på sidorna. Lägg sedan glassen mellan två kakor. 
 
3.
Förvara i frysen tills det är dags att mumsa i dig något gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0