Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Piña Colada smoothiebowl med rå lakrits och färska körsbär

Eftersom jag fortfarande har färsk ananas hemma efter att ha gjort det här receptet, så blev det ytterligare en frukost med ananas idag. Denna gång i form av en smoothiebowl med inspiration från en Piña Colada, för ananas och kokos är ju bästa vänner - både i drinkar och smoothies.
 
Åh, Piña Colada... tanken på den drinken tar mig direkt tillbaka till Florens där jag var utbytesstudent under ett halvår. Jag och och min kompis Karin beställde så många Piña Coladas på vår favoritbar Moyo, att vi i slutet av utbytesterminen inte behövde säga något innan drinkarna stod klara till oss på baren... Det var tider det, innan man blev vuxen på riktigt!
 
 
Piña Colada smoothiebowl med rå lakrits och färska körsbär
(1 portion)
125 g färsk ananas
½ banan
½ dl kokosmjölk
½ dl chiapudding
5 körsbär
Rå lakrits
Nötter och frön
 
1.
Mixa ananas, banan och kokosmjölk till en smoothie. Häll upp i skål.
 
2.
Toppa med chiapudding (jag gör min på kokosmjölk, mandelmjölk och chiafrön, 1½ msk chiafrön per 1 dl vätska), halverade körsbär, riven rå lakrits och frön och nötter.
 
*** ENGLISH RECIPE ***
 
Piña Colada smoothie bowl with raw licorice and fresh cherries
(1 serving)
125 g fresh pineapple
½ banana
½ dl coconut milk
½ dl chia pudding
5 cherries
Raw licorice
Nuts and seeds
 
1.
Mix the pineapple, banana and coconut milk into a smoothie. Pour into a bowl.
 
2.
Top with chia pudding (I do mine with coconut milk, almond milk and chia seeds, 1½ tablespoon of chia seeds per 1 dl liquid), halved cherries, grated raw licorice and seeds and nuts.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0