Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Cookie Dough Nicecream

I det här inlägget där jag gjorde kakdeg av kikärtor, sa jag till er att hålla koll på bloggen, för jag skulle nämligen förädla det där receptet ytterligare. Och det tog inte många dagar innan det skedde. Så. Jag ger her här: 
 
Jag insåg att jag kunde rulla den där kakdegen till bollar, stoppa in i frysen och sedan använda kakdegsbollarna till att gör min alldeles egen version av Cookie Dough Icecream med mindre socker, utan konstiga ämnen och dessutom vegansk och glutenfri... och det viktigaste: riktigt god! 
 
Testa det här om du vill lyxa till din frulle en dag. Eller om du bara är sugen på något gott efter maten. Passar morgon som kväll. 
 
 
Cookie Dough Nicecream
2 bananer
1 sats kakdeg
Hallon
 
1.
Följ kakdegsreceptet och rulla degen till små bollar. Lägg på en tallrik och sätt in i frysen över natten.
 
2.
Skala två bananer och lägg in i fysen över natten.
 
3.
Mixa bananerna i en matberedare, till en nicecream. Blanda ner kakdegsbollarna.
 
4.
Lägg upp i glass och toppa med hallon.
 
*** ENGLISH RECIPE ***
 
Cookie Dough Nicecream
2 bananas
Cookie dough (my recipe is vegan and glutenfree)
Raspberries
 
1.
Make the cookie dough according to my recipe. Roll into balls and freeze overnight.
 
2.
Peel and slice two bananas. Freeze overnight.
 
3.
Mix the bananas to a soft serve in a food processor. Add the cookie dough balls and combine.
 
4.
Serve in glasses, top with raspberries.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0